КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

вторник, 16 септември 2014 г.

Диета при костно - ставни заболявания / Diet of bone - joint diseases /

   Много хора имат проблеми с костната система.Това се отнася най - вече за жените след менопауза.След десетилетия употреба предимно на готвена храна ставите се износват, започва поява на коксартроза, гонартроза, шипове, болки в различни части на гръбнака.
  Повечето хора не знаят, а дори и  да знаят не  прилагат на практика прочетената информация за правилното функциониране на костната система.
  Жените в днешно време много пушат, а никотинът е един от най - големите разрушители на костите.Той извлича калций от костите и е допълнителна предпоставка за разрушаването им .
   Обикновено лекарите препоръчват  да се консумират много млечни продукти, но аз познавам много хора, които консумират непрекъснато такива и независимо от това имат проблеми.
  Къде тогава се крие тайната? Мисля, че човек може сам да си  отговори на този въпрос, след внимателно анализиране на фактите от близкото ни минало.
   Храната на българина е била предимно вегетарианска, постна и прясна.Изобилствали са пресни, домашно отгледани плодове, зеленчуци, ядки, зърнени храни.
   От моите дядовци и баби знам, че преди години житото никога не се е сеело самостоятелно, а винаги в комбинация с ръж, ечемик или овес.Така се е жънело и мелело в мелниците.А после един път в седмицата се е приготвял хляб, който не мухлясва.Използвали са за приготвяне на хляба квас, а също и мая от нахут.
 Направих си труда и намерих един стар земеделски календар от 1903 година.Там прочетох какви зърнени храни са се отглеждали в България през този период - лимец, просо, нахут, фий, соя.Днешното ново е добре забравеното старо.
   За доброто функциониране на костната система е необходимо да има повече движение, съчетано с прием на следните добавки :
 - сусам - сусамов тахан, мляко от сусам, сусамово брашно, сусамки от сусамово брашно и мед, добавка на сусама в ястия и салати.Сусамът съдържа 100 пъти повече калций от млякото.По - добре се усвоява, когато е смлян.Аз го смилам в кафемелачка.
 - черна  ряпа- сок или салата, кълнове от черна ряпа
 - глухарче - салати, пюрета, мед от глухарче
 - зарасличе  или  черен  оман / чай от корените /, листата за салати.Чаят се пие 20 дни и се прави почивка.
 - прясно, неосолено сирене, приготвено без варене на млякото.
 - репички-използвайте цялостно растението за салати / листата и самите репички/
 - соя / соево кисело мляко,прясно мляко от соя, кълнове от соя, тофу, соеви кренвирши /
 - магданоз  и целина
 - моркови
 - спанак
 - кресон / поточарка, мокреш /
 - червено  цвекло - листа  и кореноплод
 - сурови слънчогледови семки и кълнове от слънчоглед
 - сок  от  житни  поници
 - круши, ябълки, праскови и грозде
 - грейпфрут
 - отвара от орехови листа за бани /като добавка към водата /
 - чай от бял  равнец
 - невен  и  коприва - в зелени смутита, пюрета и салати
Трябва да се има в предвид, че за да бъде усвоен добре калция, са необходими други микроелементи. Магнезият  / съдържа се в бадемите/ е жизненоважен за твърдостта на костите.Наличието на достатъчно магнезий и калций обезпечава здрави кости и зъби.
  Сокът от сурови листа и корени на глухарче, в комбинация със сок от моркови и листа на ряпа, помага при гръбначни и други заболявания на костната система, заздравява зъбите и помага при пиореа.Не изхвърляйте листата на репичките! Използвайте ги за направа на сок и салати.
  Органичната оксалова киселина е един от важните елементи, необходими за поддържане на тонуса и стимулиране на перисталтиката.Всяко движение на тялото зависи от това, дали в дадените тъкани или клетки има живот.
  Когато храната е сурова / твърда или течна - сокове /, всеки атом в нея е жизнен и органичен, изпълнен с ензими.Поради това оксаловата киселина в суровите зеленчуци е органична и като такава тя не само е полезна, но и от съществено значение за физиологичните функции на тялото.
   Оксаловата киселина, съдържаща се в сготвената и преработена храна, е мъртва или неорганична, което автоматично я прави вредна за човека.Тя се съединява с калция, като следствие от това е недостига на калций в организма и нарушаване строежа на костите.
   Неорганичната оксалова киселина се натрупва под формата на кристали в бъбреците.
Най - големи количества органична оксалова киселина, жизнено важна за организма ни има в пресния суров спанак, зелето, листата на червеното цвекло, ряпата и синапа.
   Неорганичният калций /  при консумация предимно на варена храна и варено краве мляко / може да се оприличи на цимент, който се отлага в организма и пречи на неговите функции и дейности.Той се отлага предимно по краищата на кръвоносните съдове под форма на хемороиди.Сокът и салатите от моркови, спанак, ряпа и кресон са елексир за тези проблеми.
  Един от най - ефективните елементи за разграждане на неорганичния калций се открива в суровия грейфрут.Неорганичният калций трябва да бъде премахнат от тялото.Сокът от целина и салатите от нея , поради високото съдържание на натрий подпомагат този процес.Морковите и целината възстановяват хрущялната тъкан на ставите.Приготвянето на зелени смутита с целина и магданоз, салати с моркови дават добри резултати при тези страдания.

3 коментара:

  1. С благодарност че споделяте опита и знанията си

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Каквото имам като информация и какъвто опит имам споделям на страниците на този блог.Надявам се,че съм полезна на страдащите хора с опита и знанията си.
      Поздрави !

      Изтриване
  2. Здравейте Елена , случайно попаднах на вашия блог и много ми хареса , и тези знания за пробеми при костни заболявания ,благодаря . Поста ви е от миналата година , не знам дали ще прочетете моят коментар но ако имате още информация за ви моля да я споделите , благодаря .Тук ви пиша имейла ми : pepi_mishaikova@abv.bg , ще се радвам да споделите с мен , сърдечни поздрави , Пепи

    ОтговорИзтриване