КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

петък, 8 април 2016 г.

Моята трудна и тежка борба с пародонтозата / My difficult and heavy combat periodontal disease /

Златна  пръчица - растение във фаза на цъфтеж

Алое  вера
     
    Може би някой ще се учуди как така в блог за кулинарни рецепти се публикува и информация, свързана със заболяванията.Това е така, защото от начина на хранене и начин на живот зависи и какви заболявания ще се развият в даден организъм.Състоянието на зъбите и на венците е проблем за много хора, а голяма част от тях нямат и средства за скъпо лечение.Голяма част от хората търсят начин за борба с пародонтозата и не получават осезаеми резултати в следствие на приложеното лечение.
При мен също имаше доста проблеми с венците.Пародонтозата обаче се усложни вследствие проблемите  със стомаха.И беше приложено накрая лечение от лекар - пародонтолог.В следствие направените процедури с високочестотен и енергийно - възстановяващ лазер ефектът беше много слаб и то главно не на кътниците, а само на предните зъби.Крайна мярка беше прочистване на корените на всеки зъб, което обаче лечение напълно отказах.
Винаги съм смятала,че народните средства за лечение могат да дадат перфектните резултати.Тук обаче имаше сериозен проблем и приложеното лечение с природни средства даде много слаб ефект.Не се отказах, въпреки ,че последната мярка - прочистване на корените беше и за мен едно от непълните решения в борбата с пародонтозата.
Реших да извадя всички книги, които имам за природолечение и да препиша всички рецепти , които се отнасят за лечение на венци и пародонтоза.И да действам без никакво отлагане.
Лекарят - пародонтолог беше направил вече едно скъпо изследване за изолиране на бактериите, предизвикващи пародонтозата.При мен се оказаха следните бактерии :
- Actinobacillus actinomycetemcomitans / - /
- Porphyromonas gingivalis / ++ /
- Tannerella forsythensis / + / 
- Prevotella intermedia / + /
    Обяснено ми беше от лекаря,че тези бактерии са загнездени дълбоко в тъканите и решение на проблема няма т.е. болестта рецидивира.Трябват постоянни грижи и лечение с антибиотик и химиотерапевтик.Е, аз не обичам да приемам антибиотици.Имам опит с бактериите и знам,че антибиотика не ги убива.Макар,че така пише в медицинските учебници - антибиотика или убива бактериите или спира размножаването им.
Съставих си план - програма от всички рецепти, които намерих и за един месец самолечение с природни средства получих перфектни резултати - спиране на болките във венците, стягане на венечните джобове, спиране на болките в някои зъби, намалено образуване на зъбен камък.
Ето и това, което при мен даде резултат :
Всекидневно се прави следното :
1.Зъбите се измиват след всяко хранене при почистен зъбен камък.
Сутрин  и вечер се прави жабурене със зехтин 1 с.л. 10 - 20 минути и повече ;
2.Всяка сутрин  и вечер масаж на венците със сол / може и морска / или суров, обелен картоф ;
3.След всяко хранене задължително се прави жабурене с вода 500 мл., 15 - 20 капки йод, 3 с.л. морска сол.Сместа се прави като водата се слага да заври, добавя се морската сол, която се стопява.Сместа се охлажда и се добавя йодът.Всичко това се поставя в тъмно стъкло и се съхранява на тъмно.Преди всяко жабурене със сместа се добавя и щипка сода за хляб.
4.Използвам домашно направена паста за зъби от 1 с.л. кокосово масло, 1 с.л. морска сол / счукана, 1 ч.л. сода за хляб, 1 голямо листо алое.Листото от алоето се измива и се отрязва по дължина.Вътрешността на листото съдържа желеобразна маса.Тя се изгребва с лъжичка и всички съставки за пастата хубаво се разбъркват.
5.Всеки ден се правят жабурения вечер със следните  отвари  от билки : по 1 с.л. лайка, градински чай, черен оман, смрадлика, живовляк, чубрица и златна пръчица.Може да се сварят всички билки или да се направи отвара от всяка билка поотделно.Тази отвара се съхранява в хладилник и се използва само за жабурения.
С пресни листа от златна пръчица и живовляк могат да се правят и масажи на венците всяка вечер.Златната пръчица спира клатенето на зъбите и помага за стягане на венеца.
6. Приготвих домашен крем за венци, който съдържа следното : 1 топче прополис, колкото орех, 1 каф.ч. зехтин, 10 - 20 капки карамфилово масло, восък - парче, по - голямо от орех.Всички тези съставки се стопяват на водна баня и венците се намазват отвътре и отвън преди лягане.
7.За жабурене могат да се използват и отвари от кори на дъб, дюля и дрян.
Много добър ефект преди години получи моята майка за пародонтозата с използване на ампули за инжекционно приложение Алое вера / специални ампули за венци /.Тези ампули могат да се закупят от Одеса.В България могат да се намерят само ампули за перорално приложение т.е. през устата , които нямат същия ефект.Днес много дентални специалисти казват,че лечението с алое е отречено като неефективно.За майка ми се оказа ефективно и не на последно място много евтино.Затова и тези ампули алое не се внасят.Много евтини са.
8.Жабурения с домашен ябълков оцет за спиране натрупването на зъбен камък .
9.Жабурения с калиев перманганат / приготвя се бледорозов разтвор от калиев перманганат и вода / ; жабурения със сребърна вода ; жабурения със стипца , разтворена във вода ; жабурения с луга  - разтвор за венци ; жабурения с ракия / разтвор на ракия с корени от черен оман или ликьор от зелени орехчета / ;
10.Намазване на венците с разтвор от медицински спирт и прополис ;
ВАЖНО  ЗА  ВЕНЦИТЕ И  ЗЪБИТЕ Е :
1. Да няма натрупване на зъбен камък ;
2.Да се почистват междузъбните пространства след всяко хранене с конци или интердентални четки ;
3.Да се спазва идеална хигиена на зъбите и венците ;
4.Жабуренията с всяка отвара или смес да се правят дълго време - 20 и повече минути ;
След всички тези мерки и лечение с природни средства получих завидни резултати само за няколко месеца и продължавам да прилагам всичко описано много упорито.Резултат има, макар и по - бавен, но траен.
Ако венците ви кървят и болят много силно трябва да се спре употребата на води за уста и да се направят жабурения с билки или само със смрадлика.Водите за устна хигиена обикновено предизвикват още по - силни болки при силно разраняване на венците при почистването на зъбния камък.
Описаното лечение с природни средства може да се приложи от всеки, безвредно е и дава добри резултати.Не на последно място - резултата е траен, а лечението сравнително евтино.

16 коментара:

  1. Много полезна и интересна статия, Лени! Чувала съм за някои от нещата, но определено има и много нови неща, като интереса предизвика домашната ти паста за зъби. Трябва да си направиш отделна рубрика за домашна козметика и илачи. Поздрави и спокойни почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси,
      това заболяване хронифицира и борбата наистина е трудна.Но аз положих много усилия и мисля,че фабричните пасти за зъби увреждат емайла на зъбите и не помагат.Защото си спомням,че хората преди години не исползваха масово фабрични пасти за зъби.
      Поздрави !

      Изтриване
  2. Ели, чудесна статия за природни рецепти си написала! Моята майка използва сол и сода за измиване на зъбите. Но това си има цена, и тя е, че се разрушава емайла на зъбите й. Иначе идеята да не се ползва фабрична паста за зъби ми харесва. Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,
      така пишат,че солта и содата разрушават емайла на зъбите.Аз затова използвам морска сол, старая се да е естествена и необработена.Тя стяга венците и мисля,че при мен даде добър резултат.В съчетание с йод и различните описани в статията смеси за жабурене.
      Поздрави !

      Изтриване
  3. Ели, много ми стана интересно!! И аз се оказа съвсем наскоро, че имам начален стадии на проблеми от този тип и се боря с предписаните от зъболекаря съвети и илачи. Повярвай ми всичко което си споделила от опита си ще приложа и върху себе си, защото няма нищо по-хубаво от народната медицина, но честно не ми е идвало наум!
    Люси e права, трябва да си направиш такава рубрика и съм сигурна, че ще има голям интерес :)
    Поздрави, Ели :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,
      борбата с това заболяване е трудна, защото има връзка с целия организъм т.е. и с други заболявания най - вече на стомашно - чревния тракт.Трябва да се води упорита борба и то само с природни средства.Да се използват домашно направени мехлеми за венците и домашни пасти за зъби.Често фабричните пасти съдържат съставки, които увреждат емайла.Тези средства , които съм изброила са ефекасни.Може да се правят жабурения и с кори от нар.
      Поздрави !

      Изтриване
  4. Ох,Ленче,гадост си е тази парадонтоза.И аз се мъча от няколко години да се чуди човек на кой лекар да вярва.Един ми казва,че няма връзка със стомашни заболявания,друг лекар,че има връзка.При мен се появи ей така без никакво предизвестие от силен стрес.На всеки 6 месеца съм на зъболекар за почистване на зъбен камък и корени,зехтини,сол и йод са ми ежедневие.За сега,все още имам зъбаци :)но за мое съжаление болестта видимо прогресира и се приготвям психически за момента на първото паднало зъбче.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,
      не е вярно,че пародонтозата няма връзка с други заболявания.Тя се усложнява при силно психическо и нервно напрежение и силният стрес също води до болки във венците.Аз приложих съвкупност от природни средства и има вече видим резултат.Така,че приготви се за упорита борба.
      Поздрави !

      Изтриване
  5. Полезно както винаги.Благодаря, Ели. Само дето не виждам как човек успява да се жабури цял ден...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче,
      наистина трябват много усилия при борбата с пародонтозата.Отделям за жабурене на устната кухина по 1 час - сутрин и вечер.Но наистина около две седмици се жабурих и през деня, когато съм на работа.Просто имах силни болки и трябваше да преодолея тази скъпа и болезнена процедура - прочистване на корените на зъбите.Която освен всичко друго може би нямаше да има и нужният и очакван ефект.Така,че наистина искаш ли, трябва и усилия да полагаш.Няма как да е иначе.
      Поздрави !

      Изтриване
  6. Блогът ти е уникален, Елена -
    впечатляваш всеки път не само със задълбоченост на познания, природни и здравословни идеи и рецепти, но и с опит, упоритост и старание, които са много ценни!
    Благодаря, поздрави за теб и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка,
      тази болест - пародонтозата е проблем за много хора, но за жалост ефектът при лечението е слаб.Много упорити са тези бактерии, а крайния резултат е разклащане и изваждане на всички зъби.Затова мерките, които трябва да се вземат трябва да се прилагат упорито и без отлагане и бавене, иначе болестта наистина се задълбочава.Има начини поне за забавяне на процеса на разклащане на зъбите с природни средства.
      Поздрави !

      Изтриване
  7. Много, много полезна информация, Ели! Пародонтозата е често срещата и действително лечението изисква много упорство. Всичко, което си систематизирала и написала ще е от огромна полза за много хора. Поздравления от мен и пожелания за трайни резултати в борбата с болестта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радост,
      наистина това заболяване изисква упорита борба.Но иска ли всеки може да приложи описаното природно лечение.То изисква усилия и време, но резултата е траен, много добър.
      Поздрави !

      Изтриване
  8. За съжаление и аз като Мъхче ще кажа - времето е най-големия ми враг...не бих могла да отделя толкова време, уви, дори за здравето си, ежедневието понякога ми е толкова натоварено през деня, че не остава време да хапна или да отида до тоалетната...
    Много силна воля имаш, Ели да спазваш всичко това, аз признавам не успях да го дочета дори цялото, много си упорита, възхищавам ти се, аз съм в това отношение много непостоянна, по-лесно ме и да глътна хапче, но не и да си варя чай примерно, това ме натоварва допълнително...
    Иначе, наистина не вярвам на фармацията, по-скоро на билколечение бих повярвала, но много сложно ми се вижда всичко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси,
      в днешното забързано ежедневие и на мен ми липсва време.Но когато се организирам успявам да си свърша всички задачи за деня.На повечето хора им е най - лесно да глътнат някое хапче.Но такива хронични заболявания наистина изискват много усилия, воля и търпение.Стига човек да иска може всичко да постига Веси.Особено, когато трябва да се дават и много пари за лечение с неясни и несигурни резултати.
      Поздрави !

      Изтриване