КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

сряда, 28 януари 2015 г.

Можем ли дълго време да спазваме монодиета ? / Can we long to keep monodieta ? /

  Отговорът на този въпрос провокираха много хора, изпробвали различни начини за лечение без да получат задоволителен резултат.
Днес всеки може да намери и да публикува различна информация, свързана с храненето.По цял свят, в различни клиники по природолечение се прилагат и изпробват различни методики при лечението на различните заболявания.Важно значение обаче имат различните режими, приложени при по - тежки заболявания.
За всички заболявания според мен най - важно е дълбокото прочистване на всички органи на физическо и на духовно ниво.Организмът е един двигател, частите на който всекидневно трябва да се смазват.Тези смазки трябва да съдържат натурални продукти, така както е при всички диви животни.Следвайки инстинкта си и приемайки само сурова, натурална храна те са здрави и устояват на различните природни неблагоприятни условия.
Винаги, когато съществува в организма някакъв по - сериозен здравословен проблем можем да проведем диети, включващи само плодове или само сокове / плодови или зеленчукови /.Колко време трябва да продължи този режим ? Най - добре е да направим прочистване не по - дълго от 40 дни.Следва съответното захранване по различни методики, в зависимост от вида заболяване, вида на употребяваната храна, общото състояние на организма, възрастта и др. фактори.
Много хора днес, страдащи от тежки заболявания започват да практикуват хранене само с плодове ; само с плодове, зеленина и малко ядки или други моно диети.Този вид хранения според мен, когато продължат  дълго време могат да нанесат и вредни въздействия върху организма.В никакъв случай не трябва да се изключват кълновете, дори и някои от тях да не можем да възприемаме като храна.Изключването на кълновете от бобови растения и някои житни може да доведе до значителни липси на основни хранителни вещества./ когато режима се състои от сурова растителна храна /.
Често изпадаме в спор по отношение приема на бобови или житни кълнове.Прави ми впечатление, че всички хора, които ми задават такива въпроси не са пълни суровоядци, а приемат и готвена храна / в различно съотношение /.Тук говорим за режим, който напълно изключва готвени храни поради болки в различните органи.Тогава, организмът неприемайки кълнове изпада в различни видове недостиг на елементи, белтъка обикновено спада и това може да доведе до сериозни проблеми.
Трябва да се има предвид следното при употребата на пресни плодове или зеленчуци :
1.Много от плодовете се берат зелени, преди да са достигнали пълната си зрялост - банани, манго, киви ; същото се отнася и за някои зеленчуци - домати,  пиперки  ; Поради тази причина плодът / зеленчукът / не съдържа пълноценни за организма вещества.Плодовете и зеленчуците са най - добрата за организма храна, пресни, сурови и набрани в пълната им зрялост.
2. Всички растителни продукти, използвани за храна по цялата земя са в различна степен замърсени.Чистотата на почвата, както и съдържащите се в нея микроелементи оказват влияние върху пълноценния състав и хранителна стойност на произведените продукти.Почвата преди 10 години не е една и съща с почвата днес.Същото се отнася и за въздуха и водата.Водата може да бъде пречистена по определени методики, когато се използва за пиене, но въздуха и почвата няма как основно да бъдат почистени, поради трансграничното замърсяване по цялата земя.Много храни с етикети БИО, въпреки че се отглеждат без изкуствено наторяване и използване на препарати против болести вероятно в определени количества съдържат някакви замърсители разпространени по цялата земя.
3. Премахването от диетата на всички зеленолистни растения за по - дълъг период от време също се отразява неблагоприятно върху организма.Самата аз бях изключила зеленолистните поради проблеми със стомаха, но това се отрази върху общото състояние на организма.
4.Включването на големи количества ядки в диетите също според мен оказва неблагоприятно въздействие.Ядките са много високо калорични, трудно се усвояват, в големи количества дразнят стомаха и предизвикват киселини.Някои хора , възприели суровият начин на хранене употребяват твърде много ядки , а намаляват употребата на кълнове.
5.Когато правим диета, свързана само с прием на плодове трябва да използваме такива плодове, които имат повече сок - мандарини, портокали, ябълки, диня и др. Подходящ сезон за такъв вид режими е лятото и есента, в краен случай - зимата.Не се приемат сушени плодове при този вид диета, защото те са силно концентрирана храна.
6.Много хора, прилагат различни по вид диети без да имат някакви заболявания.В това няма нищо лошо, стига режима да се приложи правилно.Обикновено опитът е най - добрия учител.

2 коментара:

  1. Оставях си публикацията ти, когато имам достатъчно време, за да й обърна внимание. Много полезна информация, благодаря, Ели! :)
    И ако позволиш, бих задала два въпроса. Може ли приема на сушени плодове и ядки в по-големи количества да наведи? Имам предвид, ако се консумират почти всеки ден заедно с други храни (просто преди не съм консумирала толкова, колкото сега - по-скоро като честота, не толкова като големи количества). Знам, че е индивидуално, но все пак...
    Поздрави, Ели, и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Сушените плодове и ядките по принцип са по - концентрирана храна.Сухият плод е с извлечена от него дестилирана вода, за разлика от пресния, който съдържа тази вода.Тя именно е причина за по - бърз ефект при различни диетични режими.По - бързо и лесно става прочистването на организма при диети.
    Мисля, че ядките и сушените плодове няма да навредят , освен в случаите, когато при строго хранене с растителна храна не се включат кълнове.Много сладките сухи плодове могат да предизвикат кариеси по зъбите.Те, заедно с ядките обаче могат да увеличат теглото, много калории съдържат.Въпреки всичко смятам умерената употреба на ядки и сухи плодове като най - приемлива.
    Поздрави Гери !

    ОтговорИзтриване