КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

понеделник, 11 май 2015 г.

Сурова лютеница със сушени пиперки, сушени домати и авокадо / Raw chutney with dried peppers, dried tomatoes and avocado /







     Тази рецепта за сурова лютеница научих от приятелката ми Петя, която ми сервира от нея, за да я опитам.Хареса ми и с нейно разрешение публикувам рецептата в блога.
НЕОБХОДИМИ  ПРОДУКТИ : 100 грама сушени пиперки / накиснати във вода /, 100 грама сушени домати / използвах мариновани в зехтин /, чесън, 1 авокадо, хималайска сол на вкус, босилек и риган / сушени или пресни /, сок от 1 лимон, зехтин или олио.
Пиперките се накисват във вода докато омекнат и се смилат.Добавят се доматите, авокадото, лимоновия сок, чесъна, солта, подправките и всичко отново се пасира.Лютеницата може да се направи по - едро смляна, както постъпих аз или да се пюрира фино.Подходяща е да се прави през цялата година - през зимата / със сушени зеленчуци, а през лятото - с пресни /.Вместо сушени пиперки може да се използва смлян червен пипер, а като добавки да се прибавят смлени ядки или прясна тиквичка.
     Да ви е сладко !












5 коментара:

  1. Ели, много хубава рецепта, чудесна е лютеничката. Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. О, че хубаво! Това ще е толкова вкусно и с толкова изразен вкус (четейки съставките). :) Велика комбинация!
    Поздрави, Ели. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, Гери,
      за първи път правя такава лютеница, но много ми хареса.Дори не може да се разбере, че е правена със сурови съставки, защото вкусът е както на домашно правената топлинно обработена лютеница.Аз лично я предпочитам едро смляна, но е много вкусна.Могат да се използват сушени зеленчуци, домашно производство и през цялата година може да се прави.
      Поздрави !

      Изтриване
  3. Правила съм една разядка само със сухи чушки и е много вкусна, представям си това какво чудо е! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате,
    опитай тази разядка - лютеница.Става много, много вкусна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване