КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

четвъртък, 30 април 2015 г.

Суровоядството - диета до края на живота / Raw food - a diet for life /



   Можем ли да употребяваме сурова растителна храна, без употреба на животински продукти ? Този въпрос се коментира постоянно в различни дискусии.Обикновено много от хората не са запознати напълно с чистото суровоядство, с употребата на различните кълнове, с употребата на диви и културни растения.Въпросът как да се храним, да включим ли в менюто си употреба на сурови животински продукти като - сурово сирене, сурови яйца / жълтъци /, сурово прясно мляко, сурова риба обикновено се коментира от хора изпробвали един или друг режим.Много вегани и суровоядци включват след известен период от време и по някой суров животински продукт тъй като считат, че организма им изпада в недостиг на определени хранителни вещества.Други смятат ,че трябва да се вземат много и различни хранителни добавки.
Когато аз започнах да се храня по този начин имах някакви страхове относно недостиг на един или друг елемент в организма ми.В началото свалих доста килограми.Но днес считам, че теглото ми е абсолютно нормално, за разлика от теглото преди години, което е било над нормата.Не вземам никакви хранителни добавки закупени от аптека.
Важно е, когато се храним само със сурова храна ежедневно да приемаме много кълнове / смлени / и зеленина / предимно от диви растения, също смляна /.Закупените от търговските вериги продукти - зелени растения, плодове, зеленчуци обикновено са обработени с препарати и торове.Така, че ако човек употребява само такива продукти в менюто си със сигурност ще има проблеми.Засявайте прясна зеленина на терасата в дома си  - спанак , иглика, глухарче, паричка.Така поне ще сте сигурни, че тази зеленина не е торена и обработвана с химически препарат.
Някои хора считат, че употребата на сурови животински продукти подпомага лечението на заболяването им - например употребата на сирене от сурово мляко  или кисело мляко при артрит, употребата на сурови жълтъци при изтощение или други заболявания, свързани с недостиг на витамини.Лично аз не съм била свидетел такива хора да са излекували заболяването си въпреки ,че употребяват и сурови животински продукти.На много хора, които са имали тежки заболявания съм препоръчвала строг суров режим и за тяхно учудване са се оправяли.Спомням си случай с незарастваща с години рана.
Свидетел съм и на случаи, при които в резултат на строг суров режим е спирал цикъла при жените.Това обаче става според мен, защото организма се храни твърде еднообразно за дълъг период от време - гладуване на плодове или на сокове, хранене със сурова храна, но с малко по количество и вид на кълновете, използване на зеленина, но еднообразна, без диви растения и т.н.
Обратно всички Свети отци, описани в Православието са се хранили с треви и техният организъм не е изпитвал никакъв недостиг.Жив пример за това е и моя приятелка - строга суровоядка, вече над 25 години.Заедно с нея сме изпробвали и разработили част от рецептите, които имате възможността да прочетете в този блог.Строгият суров режим е спасил тази жена от хемодиализа и тя продължава да се храни така / с много кълнове и диви растения / и днес, без да прави никакъв компромис.Известни са и случаи на строг вегански суров режим в САЩ и Канада.Това са предимно хора, страдащи от тежки хронични заболявания.Такъв е случая със сина на Виктория Бутенко - Сергей, който е страдал от тежка форма на диабет.
Когато решите да изпробвате един или друг режим на хранене винаги много добре се информирайте.В много от случаите, търсейки различна информация не е представена пълната истина.Така много хора се заблуждават и за да проверят къде е истината трябва да изпробват всичко на собствения си гръб.
Днес, когато аз употребявам топлинно обработени картофи / пролет и есен, заради язвата / винаги чувствам следното :
- лющене и зачервяване на кожата / обикновено на цялото лице / ;
- парене по хранопровода ;
- отоци по глезените, ако твърде дълго употребявам картофи ;
- болка в местата, които преди години са били тежко възпалени ;
Това е така според мен, защото организма вече в продължение на почти 15 години се е нагодил към суровата храна и всеки прием на топлинно - обработена храна предизвиква някакъв дискомфорт.
Обикновено много хора, които не са пълни суровоядци съветват да се включва и готвена храна / в различно съотношение / наред със суровия режим.Но това особено за тежките заболявания не води до постигане на съществени резултати.Така беше и при мен, и при редица други хора е така.Ако можех да постигна изцеление и липса на болка с готвена вегетарианска и веганска храна аз никога нямаше да започна да се храня строго суровоядно.
Обикновено , когато организма е сравнително здрав и има някакво не толкова съществено нарушение не е необходимо да се храни само със сурова храна.Но има и случаи, при които здрави хора в стремежа си да запазят здравето си стават пълни суровоядци.
Така, че всеки сам , в зависимост от заболяването , което има и общото състояние на организма трябва да вземе своето решение.

7 коментара:

  1. Ели, напълно съм съгласна с всичко написано от теб. У дома се стремим да се храним с повече сурови храни или поне с минимална топлинна обработка и прости съчетания на продуктите. Блогът ти ми е много полезен. Благодаря за цялата полезна информация, която споделяш!

    ОтговорИзтриване
  2. Много полезна информация и за кой ли път ти благодаря за всичко, което споделяш! Прекрасни почивни дни, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Ели винаги съм се чудела дали на суровоядците им липсва топлата храна? И как компенсират липсата й? Определено съм очарована от много от рецептите за сурова кухня и понякога си ги приготвям. Благодаря, че споделяш с нас! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Ели, не ти ли се прияжда нещо готвено...това е много драстично.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Уважаеми дами,
      въпросите, които Вие ми задавате в началото си ги задавах и аз.Когато започнах си казах, че или ще спечеля или ще загубя.Оказа се, че чистото суровоядство в много отношения ми помогна - имах очила с нисък диоптър, а после зрението ми се изостри и ги свалих, имах силни болки в някои органи, които спряха , имах проблем с телесното тегло - бързо качвах и свалях килограми.Правих гладувания - на вода, на сокове, на плодове, но когато започнех да се храня с готвена храна проблемите започваха отначало.Разбрах, че някъде правя грешка.Така се запознах с Мария - суровоядката, която ме насочи какво точно трябва да правя.В началото, особено първите 3 месеца ми се видя много, много трудно.Но реших, че трябва да пробвам.В противен случай ме чакаха постоянните обезболяващи.След 3 - месечния критичен за мен период постепенно взех да свиквам.Първите години съм пробвала и готвена веган и вегетарианска храна, но след нейния прием имах проблеми - тежест и болки в стомаха, повръщане, силно зачервяване и обрив по тялото, като че ли съм алергична.В началото сънувах различните готвени ястия, но в последствие разбрах, че за да постигна нещо, трябва да проявявам упоритост и лишения.Днес не правя никакви опити с готвена храна, защото знам ,че ще имам проблеми при нейния прием.Е, аз съм жив човек, прияжда ми се и нещо готвено, но целият парадокс е, че готвената храна ми се струва много безвкусна и не ме засища.Например мога да пробвам да се нахраня с печени картофи, но знам, че ще остана гладна накрая и ще вдигна килограми със сигурност.Суровата храна засища организма много по - бързо и е необходим прием на много по - малко количество.Днес, след толкова години не чувствам нужда от топла супа, дори и зеленчукова.Знам, че тя няма да ме засити и ще се наложи да си правя смлени кълнове.Когато си правя равносметка днес ми става ясно колко малко сурова храна ми е необходима за да се нахраня.А и в течение на годините организма свиква с храната, съвършен е и може да се самолекува.
      Поздрави !

      Изтриване
  5. Много полезна информация, Елена,
    отново споделяш ценни неща, важни уточнения и примери,
    а като добавка и впечатляващо разнообразни интересни кулинарни предложения - изключителен блог!
    Сърдечни поздрави и хубава майска седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Дианка,
    много хора в България не са пълни суровоядци и дават според мен съвети, без да имат нужната практика.Аз действително съм се сблъсквала с много тежки случаи и е факт подобрението на тези хора чрез строг суров режим.Много хора не са много наясно по простатата причина ,че не са пълни суровоядци, а се хранят и с готвена храна.Когато приложиш този режим в продължение на 10 години най - малко тогава разбираш за какво в действителност става въпрос.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване