КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

понеделник, 10 ноември 2014 г.

Крем от райски ябълки с кленов сироп и семена от чия / Cream of paradise apples with maple syrup and seeds whose /


 

       Райската ябълка / Diospyros kaki / произхожда от Китай и Япония.Ботаническото и наименование е гръцко и означава божествен огън.В България е пренесена през 1940 година и се отглежда предимно по Черноморието, Петрич и Сандански.Съществуват множество сортове, които могат да издържат до температура   / - 20 / градуса.Райската ябълка е дърво цъфтящо през май и даващо плод в късна есен.Плодовете са богати на калий, магнезий, желязо, вит.А, вит. С, вит.Р , вит.Е , вит.В 1 и вит. В 2.Съдържа също пектинови вещества и органични киселини.Полезна е при скорбут, кашлица, анемия, болести на стомаха, болести на щитовидната жлеза.Райската ябълка съдържа йод и е много полезна при заболявания на жлезите с вътрешна секреция, хормонални нарушения и всички гинекологични страдания.
Преди години този плод бе консумиран само от баща ми в нашия дом.Веднъж той донесе едри плодове с тънка ципа и семки в средата / има сортове, които са по дребни, без семки /.Уверяваше ни да ги опитаме, когато омекнаха и казваше, че са божествено вкусни.Аз бях опитвала този плод и не бях очарована.Но след като опитах този едър сорт с тънка ципа наистина много ми хареса.
  Днешното ми предложение е крем със семена от чия.Накиснете във вода 1 кафена лъжичка семена от чия.Вземете 2 омекнали райски ябълки, срежете ги на 2 части, премахнете семките и изгребете с лъжичка.Намачкайте с вилица пюрето, добавете чията и 1 с.л. кленов сироп.
   Да ви е сладко !


Райските ябълки се поставят в тава и се оставят на стайна температура, докато омекнат напълно.

Семка от райска ябълка








   

Няма коментари:

Публикуване на коментар