КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

сряда, 15 юли 2015 г.

Салата с прясна бамя и манголд / Salad with fresh spinach and okra /


   Прясната бамя е чудесна за салати и т.к. вече може да се намери по пазарите ето едно предложение за използването и.Манголдът с червена жилка в средата на листата, който има латинското название Rutard е набран от нашата градина.Но листата са по - дребни, защото растенията са все още много млади.Когато редовно се полива манголда образува много големи и крехки листа, които са много вкусни.
НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ  ЗА  САЛАТАТА : млади листа от манголд, домати, краставици, бамя,  1 стрък пресен лук, зехтин, ябълков оцет и хималайска сол в количества според броя на порциите.
  Всички зеленчуци се измиват, почистват и нарязват.Овкусяват се с дресинга и салатата е готова.Поднася се веднага след приготвянето и.
       Приятен апетит !






















7 коментара:

  1. Не бях виждала манголд Ели. Много интересно ми стана. Обичам бамя и съм сигурна, че салатката ще ми допадне ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Ани ,
    има вече семена на манголд в България.Листата са много големи с бяла или червена жилка в средата.използват се за всички ястия, в които се поставя зеленина и са много вкусни, както сурови, така и топлинно обработени.А най - хубавото е, че можем да ги берем почти през цялата година.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Харесвам бамя в яхнии, а не знаех, че може да се хапва и сурова. Чудесна е салатата, Ели! Весели почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  4. Теди,
    младата бамя е дори по - вкусна сурова, отколкото готвена .Тя отделя в сурово състояние много малко слуз.
    Лека почивка и на теб Теди !

    ОтговорИзтриване
  5. Бамята е един от фаворитните зеленчуци,но сурова никога до сега не съм я сервирала....Явно ще трябва да пробвам!

    ОтговорИзтриване
  6. И на мен ми стана чудно, че бамята може да се хапва сурова.

    ОтговорИзтриване
  7. Миленче, Веси,
    прясната бамя, когато е млада и сурова е много вкусна.Някои хора не обичат бамя, когато е топлинно обработена, защото отделя доста слуз.Но сурова или леко ферментирала, поставена в туршия е много, много вкусна.Старите хора по селата я консумират сурова.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване