КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

вторник, 5 юли 2016 г.

Веган сурова соева майонеза / Raw vegan soy mayonnaise /







    През различните сезони на годината правя майонези.Използвам тези студени сосове за приготвяне на салати, като заместител на обикновената майонеза с яйца.
   Днес ще ви покажа как се прави майонеза от соево брашно, без варене.Използва се готово соево брашно, което се разбива с вода, лимонов сок и растителна мазнина.При разбиването използвайте миксер или пасатор, получава се вкусна веган майонеза - добавка към сандвичи, салати, предястия.
       НЕОБХОДИМИ  ПРОДУКТИ ЗА  МАЙОНЕЗАТА :
4 с.л.  с връх сурово соево брашно
12 с.л. вода
2 с.л. сок от лимон / аз използвах сок от 1 малък лимон /
200 мл. растителна мазнина / зехтин или др. по ваш избор /
пресни подправки - по желание, аз използвах прясна майорана
хималайска сол - на вкус
    В купа с обло дъно изсипете соевото брашно и добавете водата и лимоновият сок.Започнете да разбивате с миксера като постепенно добавяте и растителната мазнина на тънка струйка.Разбивайте до получаването на хубав крем.Добавете хималайска сол и зелена подправка по желание.
           Да ви е сладко !










6 коментара:

  1. Здравей Елена, какво количество майонеза се получава от тези продукти? А какво соево брашно използваш, може ли марка или пък снимка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Нина,
      от тези продукти се получава около една голяма чаша - около 250 грама майонеза.Зависи колко брашно и колко лимонов сок ще се използва, каква гъстота на майонезата желаем да получим.Аз използвах сок от 1 малък лимон, повече ми хареса вкуса така, но по рецепта на 2 с.л. соево брашно се слага 1 с.л. лимонов сок.Разбира се има вариант и соевото брашно да е варено, не сурово.Ще покажа и този вариант.Марка на брашното не съм записала, закупих го от диетичен магазин.
      Поздрави !

      Изтриване
  2. Наскоро правих веган майонеза , но от ориз. Не съм опитвала от соя, но изглежда апетитно. Поздрави, Лени!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси,
      скоро ще очаквам и твоето предложение.Надявам се,че се е получила вкусна майонеза.
      Поздрави !

      Изтриване
  3. Много интересна майонеза, Ели! За соята съм с противоречиво мнение, затова не я използвам в моята кухня. А с какво друго брашно би се получило според теб? Слънчев и ведър ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,
      наистина за соята има противоречива информация.Според едни автори тя е много полезна, а според други - не е, отричат я.Но аз знам от баба ми,че навремето се е сеело много соя, нахут и фий в България.И тези зърна са били включени в менюто на българина.Не е имало диабет, тази болест е била непозната.Но днес хората са склонни да не проучват храненето преди години, а да се съобразят със съвременните научни изследвания.Аз засявам соя в моята градина, използвам я.Стига да си я произведеш сам, да не е генно модифицирана соята е много полезна храна, макар,че по принцип е трудно смилаема като всяка бобова храна.
      Може да пробваш с оризово брашно или брашно от нахут.Но аз не съм пробвала да правя с такива брашна майонеза.
      Поздрави !

      Изтриване