КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

понеделник, 9 февруари 2015 г.

Пица със суров блат от кълнове на лимец / Pizza crust crude germ spelled /



    Днес ви предлагам един суров вариант за пица, който може да се приготви от различни видове житни кълнове.В случая съм използвала кълнове от лимец, но няма проблем да се използват кълнове от ръж, овес, жито или тритикале.
Определеното количество кълнове / 250 гр. сухи зърна / смелете няколко пъти на машинка за мелене на месо без да добавяте вода.Към тази смес добавих струйка зехтин, сок от 1/2 лимон, щипка хималайска сол, мащерка, риган, диви чубрици и червен пипер - по 1 - 2 щипки.
Разбъркайте много добре сместа, насипете в чиния и оформете блат.
Гарнирайте със зеленчуци по желание.Аз в случая съм използвала пресен спанак, много тънко нарязани кръгчета дайкон, настъргани на едро ренде моркови и ситно нарязани лютиви маслини / готов микс /.Но могат да се използват най - различни предпочитани от всяка домакиня зеленчуци или сурови гъби / за тези, които ги използват и предпочитат /.За разкош поръсих със семенца от черен и бял сусам.
   Да ви е сладко !










3 коментара:

  1. Здравей , Елена .
    От скоро следя блога ти и съм възхитена от рецептите и съветите , които споделяш за здравословното хранене. Бих желала да науча твоето мнение за Житния режим и по-точно за захранването след него. Бихме ли могли да заменим Ангелската супа със сурова супа или нещо друго здравословно и какво да бъде то?
    Предполагам ,че ще бъде интересно мнението ти и за други потребители. Благодаря предварително и успехи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Анонимен,
      радвам се, че рецептите публикувани от мен са ви допаднали.Много от нещата, които споделям и публикувам са изпитани и то не само от мен, от болни хора, които изпробваха някои неща след неуспешни опити за лечение на различни заболявания.Ако желаете по - подробен отговор ми посочете ваш имейл за отговор.
      Не съм правила житен режим, но знам за него.Знам също и за ангелската супа.За мен суровото винаги е по - добро от всяка топлинна обработка.Доколкото знам житния режим се прави не с покълнало, а с накиснато във вода жито в термос.Но кълновете със сигурност са по - добър вариант.Изпробвала съм го, в началото не съм покълвала зърната, а само ги накисвах.
      Захранването - смилайте всичко в блендера , използвайте зелени смутита, сурови зеленчукови супи и плодови пюрета за първоначален прием.На по - късен етап включете ядките./ накиснати във вода и смлени /.При захранването може да се използва накиснато, смляно ленено семе, пчелен прашец - разтворен във вода - всичко да се смесва с пюрирани плодове.Сурова супа през зимата правя със смляна зеленина и авокадо, тиквичка или краставица.Смилам също замразена млечна царевица.
      Внимавайте с житото, при мен то предизвиква много киселини.Това са много високо глутенни сортове, получени по изкуствен начин.Използвайте лимец, по - добър вариант е.Могат да се включат при захранването млека от покълнали овес, ръж, тритикале.Трябва да се види как ще реагира организма, ще има ли някакъв проблем и според състоянието да се вземе конкретно решение.Пишете и питайте каквото ви интересува ако възникнат проблеми.Ще ви отговоря , няма проблем.
      Поздрави !

      Изтриване
    2. Благодаря много за бързия отговор. И да, желая да получа по-подробен отговор ,затова публикувам имейла си :
      pickova_sl@abv.bg ( ако може да се скрие) .
      Аз правя в момента Житния режим ,само че с покълнал лимец . Орехите ги изкисвам и мисля ,че това е по-здравословния вариант, Мисля също да продължа да се храня здравословно след режима като предпочитам да премина на вегано-суровоядство.Месо не консумирам от около 3 години ,а млечни- много рядко.
      Ще бъда много благодарна ако успееш да отделиш време и да ми отговориш по-подробно и да ми дадеш съвети, защото виждам, че си запозната с този начин на живот и на хранене. И още веднъж адмирации за блога,
      Благодаря и лек ден.

      Изтриване