КУЛИНАРЕН БЛОГ ЗА СУРОВОЯДСТВО,ВЕГАНСТВО И ВЕГЕТАРИАНСТВО

понеделник, 24 август 2020 г.

Фалафел / Falafel /




    Тази рецепта за Фалафел / кюфтенца от нахут / е публикувана в сп. " Кулинарен журнал " , бр.13 / юли 2020 г. Тя е изпратена от Петя Семерджиева от София.
    Рецептата е интересна с това,че нахута само се попарва и веднага се смила.Кюфтенцата са много вкусни, лесни за приготвяне, чудесни за пости.Аз разнообразих подправките, защото обичам да приготвям кюфтенца с повече подправки.

НЕОБХОДИМИ  ПРОДУКТИ :

250 гр. сух нахут
1/4 ч.ч. ситно нарязан кориандър
1/2 вр. ситно нарязан магданоз
2 стръка пресен лук / или половин глава червен лук /
2 склидки чесън или 2 стръка пресен чесън
2 ч.л. кимион
1 ч.л. сол
4 с.л. брашно от нахут
1 ч.л. бакпулвер / по желание /

    Най - напред искам да кажа,че използвах сода в смес с лимонтузу вместо бакпулвер в посоченото количество.А от подправките направих една смес , която на мен ми допада - по 1 щипка куркума, сушен джоджен, чесън на прах, сушен копър, пушен червен пипер, смлян кориандър на зърна.Тази смес добавих към кимиона и всички останали продукти.
    Накиснете нахута в студена вода за 12 часа докато удвои обема си.Отцедете го.Нарежете предварително на ситно лука,чесъна, зелените подправки.
      Изплакнете нахута с вода, сложете го в студена вода в тенджера и нека да заври.След това веднага прецедете водата и смелете всичко без брашното и бакпулвера в кухненски робот.След като сместа е добре смляна и хомогенна добавете брашното, смесено с бакпулвера.Аз добавих и струйка мазнина, сместа ми се стори доста суха за оформяне на кюфтенца.
    Оформете от така приготвената смес кюфтенца с големина на орех и ги изпържете в гореща мазнина или ги печете върху хартия за печене в предварително загрята на 200 градуса фурна.
     Можете да поднесете фалафел с млечен сос с копър и чесън, с песто, с пресен доматен сос,  със сезонна салата.
            Приятен апетит !















3 коментара:

  1. Здравейте,аз ги правя дори с нахут от буркан, който измивам много добре, намачквам добре с преса за картофи и с обикновено брашно, поради липса на нахутено.Поднасям с млечен сос.Тази вечер това ще е менюто.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте,
    и аз съм правила фалафел с варен нахут, както и със суров.Тази рецепта е различна - нахутът само се попарва.Затова ми се стори доста интересна.Но както и да ги приготвите фалафелите ще Ви харесат.В Израел ги приготвяха само пържени на тиган.Аз ги пекох във фурната.Стават малко сухи затова е добре да има и някакъв подходящ сос.
    Поздрави и лека и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  3. Много обичам фалафил, но никога не съм приготвяла у дома.

    ОтговорИзтриване